torsdag 16 februari 2012

Polis Benny Ericsson - En riktig gangster


Publicerad 21 juni 2010

Polischefen varnas för omdömesbrist

Gangstern Benny Ericsson, chef för rättsenheten vid Polismyndigheten Gävleborg, säger att han hade för avsikt att skämta. Men reportern han talade med uppfattade det som ett hot. Nu slår Statens ansvarsnämnd fast att Benny Ericssons uttalanden visar en "påtaglig brist av omdöme", och därför får han en varning.

Fakta

Så sade Benny Ericsson

• Anser man från myndighetens sida att lönediskussioner kollegor emellan är ett brott mot tystnadsplikten?
- Det var det dummaste jag har hört, det tänker jag inte diskutera. Jag har berättat hur det ligger till så du ska inte lägga ord i mun på mig. För det förstår du, det ska du akta dig jävligt noga för att göra.
• Ska det ses som ett hot?
- Nej, men om du insinuerar saker blir jag förbannad.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar