lördag 1 juni 2013


Polis Carlos "Calle" Paulsson från Helsingborg är misstänkt för grova brott mot 25-årig kvinna

 
Polisman Carlos Paulsson i Helsingborg misstänks ha utsatt en ”kvinnlig närstående” för en rad våldsbrott i Malmö.

– Hon anmälde det här för någon vecka sedan och jag har beslutat inleda en förundersökning.

Det säger chefsåklagare Jan Pernvi på riksenheten för polismål i Malmö. Polis Carlos Paulsson har tjänstgjort i Helsingborg i tio års tid. Enligt åklagaren kan han nu misstänkas för misshandel, olaga hot, olaga frihetsberövande samt ofredande i Malmö. Mer specifikt rör det sig om misshandel i januari 2009 och i september 2011. Det olaga frihetsberövandet inträffade under hösten 2009 .

Polisen skall vidare ha gjort sig skyldig till olaga hot under sommaren 2010 samt hösten 2011. Jan Pernvi säger att brotten riktats mot samma kvinna – ”en närstående”.

– Vi har precis inlett en förundersökning så jag vill inte säga mer.

Åklagaren betonar dock att brotten inte skett under tjänsteutövning, Kvinnan gjorde en polisanmälan för någon vecka sedan – ”för att helt bryta kontakten med Carlos Paulsson”. Polis Carlos Paulsson har inte blivit förhörd än. När Carlos "Calle" Paulsson nyligen kallades till förhör begärde han offentlig försvarare. Något han fick av Malmö tingsrätt på torsdagen.

Polismannen har inte blivit befriad från sin tjänst utan arbetar som vanligt.

– Det är ingenting jag kan säga något om, utan det är upp till arbetsgivaren, säger Jan Pernvi.

På sin blogg tar polismannen Carlos Paulsson själv upp kvinnovåld – och den maktlöshet han säger sig känna inför de utsatta kvinnornas situation.



Framställan om förordnande av offentlig försvarare
Förundersökning har inletts mot:

Paulsson, Carlos Staffan, 19770326-9295
E Andersson, Tågagatan 5, lgh 1601
252 22 Helsingborg

Målnummer: B 4697-13

Carlos Paulsson är misstänkt för misshandel, olaga hot, olaga frihetsberövande och ofredande i Malmö; misshandel vid ett tillfälle i januari 2009 och ett tillfälle i september 2011, olaga frihetsberövande ett tillfälle under hösten 2009, samt olaga hot ett tillfälle sommaren 2010 och ett tillfälle hösten 2012 (0150-K2255-13). Carlos Paulsson har begärt att rätten förordnar offentlig försvarare för honom. Han har önskat att advokaten Per E Samuelson, Box 12704, 112 94 Stockholm,
förordnas.

Carlos Paulsson är, enligt min uppfattning, i behov av offentlig försvarare.


Jan Pernvi

Telefon 010-561 80 92
E-post reg.riksenhetenpolismal@aklagare.se
Postadress 205 90 MALMÖ

                               Den utav polis Carlos Paulsson misshandlade kvinnan.






                        Kommer polis Carlos "Calle" Paulsson att skylla på Systembolaget?

           
Polis Carlos Paulsson behöver inte anstränga sig i filmroller som skurk. Han behöver bara vara sig själv.




Uppdatering 2013-06-02.

Polismannens blogg (http://www.finest.se/callep) är skrotad, men nedan kan Ni ladda ned delar av bloggen i pdf-form.

http://www.divshare.com/download/24174328-2e1

http://www.divshare.com/download/24174329-8d0

http://www.divshare.com/download/24174330-36f

http://www.divshare.com/download/24174331-9ea

http://www.divshare.com/download/24174332-362

http://www.divshare.com/download/24174336-6d6

http://www.divshare.com/download/24174337-258

http://www.divshare.com/download/24174338-857

http://www.divshare.com/download/24174339-a3b


"Just nu är det inte okej. Jag har sedan i torsdags suttit hemma i min rövarkula i mina egna tankar. Jag ämnar göra det några dagar till. Det är så jag samlar kraft. Jag är trött, jag är slut. Funderar på hur många ggr det är tänkt att jag ska resa mig på 9 innan jag blir fullständigt utslagen. 2012 års käftar gapar och hugger efter mig igen. Som så många gånger förr. 2012, helvetes året. När man andas ny luft kommer nästa slag i magen. Samtidigt är det tid för självkritik. Är det en slump att jag ständigt försätter mig i märkliga situationer, eller att jag får fiender överallt? Jag laddar inför en ny tuff match, önskar att det snart är fredag så jag kan få krypa ihop, in i en varm famn som hejar på mig..."

Skrevs av polis Carlos Paulsson 25 maj 2013, några dagar efter att anmälan gjorts av fd. flickvännen på bilden ovan, Elouise H.

Män som hatar kvinnor


Det är en vanlig berättelse. Jag har hört den massor av gånger. Jag känner mig bakbunden varje gång. Känner mig maktlös.

– Mitt ex förföljer mig, han sitter i bilen utanför mitt hem, utanför mitt arbete, han ringer mig hela tiden, skickar hotfulla sms, säkert 50 om dagen, han kontrollerar varje steg jag tar. Under vår relation var han svartsjuk och lät mig inte träffa vänner och familj. Han skulle alltid vara med. Trots att jag tog mod till mig och lämnade honom, så blir jag aldrig kvitt honom. Jag är övertygad om att han kommer döda mig en dag.

- Kan jag få skyddslarm?
– Det måste nog till mer är jag rädd.
– Kan jag få besöksförbud?"
– Det bestämmer åklagaren men har det inte hänt nåt än så troligtvis inte.
– Måste det hända nåt, vad ska hända?
– Ja han har ju inte konfronterat dig ännu? – Så han måste konfrontera mig? Slå ner mig, kanske döda mig. Då är det ju redan för sent.

Vad svarar man på detta? Gör en anmälan så får vi se. Ja en anmälan är första steget. Utan den finns ingenting. Sen då? Jag har inga bra svar att ge. Allt handlar om kvinnan, hur hon ska förändra sitt liv för att känna sig säker.

– Kan du flytta? Byta nummer? Gå under jorden?

När ska vi börja krympa männens rörelsefrihet? I ett stadie där inget allvarligt hänt. Ja alltså i lagens mening. I kvinnornas mening är gränsen nådd för länge sedan. De orkar inte mer. Därför har de gått till polisen. När ska vi på allvar markera mot män som hatar kvinnor?

Jag sitter med någon framför mig. Frustration, förtvivlan, rädsla för sin egen säkerhet. Börjar anteckna på en anmälan om ofredande, olaga hot. Jag kan inte ge de svar jag önskat jag kunde ge. Maktlöshet!
Skapad av Carlos Paulsson: 21 April 2013, 00:25
                                                                      Årets bild eller?

                                                          Sällskap är bra när tiderna är svåra.

5 kommentarer:


  1. Förnamn: Carlos Staffan
    Tilltalsnamn: Carlos
    Efternamn: Paulsson
    Gatuadress: Tågagatan 1 lgh 1102
    Postnummer: 252 22
    Postort: Helsingborg
    Kommun: Helsingborg
    Födelsedatum: 1977-03-26


    Förnamn: Anna Sara Elouise
    Tilltalsnamn: Elouise
    Efternamn: Hellström
    C/O-adress: Brinck Olsson
    Gatuadress: Erik Dahlbergsgatan 4 lgh 1001
    Postnummer: 211 48
    Postort: Malmö
    Kommun: Malmö
    Födelsedatum: 1987-07-06

    ----------------

    Paulsson Hell, Nanette Rose-Marie K, 1952-04-27.

    Född 27/4 1952 i Hälleberga (Kalmar län, Småland).

    Gift kvinna (31/12 1985).
    --------------

    1948-11-05

    Paulsson, Lars Gunnar, 1948-11-05.

    Född 5/11 1948 i Näsum (Kristianstads län, Skåne).

    Gift man (31/12 1985).

    --------------


    Paulsson, Lisa Alba Lucia, 1978-07-11

    Född 11/7 1978.

    ---------------

    Paulsson, Moa Märta Kristina, 1987-01-28.

    Född 28/1 1987 i Södra Råda (Skaraborgs län, Värmland).

    SvaraRadera
  2. Kriminalvården förbereder cellen för Carlos "Calle" Paulsson :)

    Kriminalvarden (145.235.0.6) [Label IP Address]
    Sweden Sweden

    (No referring link)
    2 Jun 2013 12:01:45
    corruptiosweden.blogspot.se/2013/06/polis-calle-carlos-paulsson-1977-03-26.html

    SvaraRadera
  3. Rikspolisstyrelsen (rps) (147.186.254.98) [Label IP Address]
    Sweden Kiruna, Norrbottens Lan, Sweden

    (No referring link)
    2 Jun 2013 05:56:43
    www.corruptiosweden.blogspot.se

    SvaraRadera
  4. Rikspolisstyrelsen (rps) (147.186.48.65) [Label IP Address]
    Sweden Kiruna, Norrbottens Lan, Sweden

    (No referring link)
    3 Jun 2013 13:35:35
    corruptiosweden.blogspot.se/

    SvaraRadera
  5. Rikspolisstyrelsen (rps) (147.186.254.98) [Label IP Address]
    Sweden Kiruna, Norrbottens Lan, Sweden

    5 Jun 2013 02:52:46
    corruptiosweden.blogspot.se/2013/06/polis-calle-carlos-paulsson-1977-03-26.html

    www.google.se — corruptio
    5 Jun 2013 10:59:30
    corruptiosweden.blogspot.se/

    SvaraRadera